
Останні новини
Корисні сайти
ВСЕУКРАЇНСЬКА ШКОЛА ОНЛАЙН
Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки, Київ
Управління освіти Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації
Український центр оцінювання якості освіти
Київський регіональний центр оцінювання якості освіти
Дія.Цифрова освіта
Елекронні підручники
Безпека – це процес, а не результат.
Брюс Шнайєр
Ми усі є свідками активізації таких негативних явищ серед учнівської молоді, як насильство, кібертретирування, секстинг, булінг тощо, що не може не викликати стурбованості й посиленої уваги широких кіл громадськості, освітян, батьків у більшості країн світу. Булінг (bullying, від анг. bully – хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Кібербулінг – це новітня форма агресії, що відбиває жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням інформаційно-комунікаційних засобів: мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж тощо.
План
заходів щодо профілактики булінгу
у Гімназії 172 «Нивки» 2022 – 2023 н. р.
№ п/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія |
Термін виконання |
Відповідальний |
Діагностичний етап |
||||
1 |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах |
|
Вересень |
Психолог гімназії Кулик Т.А. |
2 |
Складання бази даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику» |
Учнівський контингент |
Вересень |
Соціальний педагог |
3 |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах Складання бази даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику» Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Усі категорії учасників освітнього процесу |
Упродовж року |
Класні керівники, практичний психолог школи, соціальний педагог
|
Інформаційно-профілактичні заходи |
||||
4 |
Виступ на тему «Протидія булінгу в шкільному середовищі » |
|
Березень |
Заступник директора з ВР Козловський І.В. |
5 |
Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» |
Педагогічний колектив |
Січень |
Психолог школи Кулик Т.А. Соціальний педагог Бикова А.В.
|
6 |
Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» |
Педагоги, батьки учнів |
Грудень |
Психолог школи Кулик Т.А. |
7 |
Проведення психолого-педагогічного семінару: «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція». |
Педагогічний колектив |
Квітень |
Психолог школи Кулик Т.А. Соціальний педагог Бикова А.В. |
8 |
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню |
Педагогічний колектив |
Упродовж року |
Заступник директора з ВР Козловський І.В. |
9 |
Розробка рекомендацій для педагогів на тему: «Небезпека в Інтернеті». |
Педагогічний колектив |
Грудень |
Психолог школи Кулик Т.А. |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти |
||||
10 |
Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків |
3-4 |
Упродовж року |
Класні керівники |
11 |
Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять |
3-11 |
Упродовж року |
Заступник директора з ВР Козловський І.В. Класні керівники |
12 |
Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості |
5 – 11 |
Упродовж року |
Соціальний педагог Бикова А.В. |
13 |
Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» |
9-11 |
Січень |
Соціальний педагог Бикова А.В. |
14 |
Відпрацювання теми особистої гідності на прикладах літературних та історичних героїв. |
3-11 |
Упродовж року |
Учителі літератури |
15 |
Проведення заходів в рамках Тижня «Виховуємо толерантності» |
Усі категорії учасників освітнього процесу |
Листопад |
Психологічна служба школи |
16 |
Проведення заходів в рамках Акції «16 днів проти насильства» |
Усі категорії учасників освітнього процесу |
Листопад-грудень |
Класні керівники та класоводи, вчителі, практичний психолог, соціальний педагог |
17 |
Проект «Обережно, кібербулінг!» |
5-8 |
Лютий - квітень |
Соціальний педагог Бикова А.В. |
18 |
Виступ на методичному об’єднанні класних керівників на тему: «Агресія, як біч сьогодення. Проблема насильства в сім’ї» |
Вчителі |
Листопад |
Психолог школи Кулик Т.А. |
19 |
Міжрегіональний семінар «Створюємо безпечний освітній простір» |
Психологічні служби регіону |
Квітень |
Психолог школи Кулик Т.А. |
Психологічний супровід |
||||
20 |
Діагностика стану психологічного клімату класу |
3-11 |
Упродовж року |
Психолог школи Кулик Т.А. |
21 |
Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час |
3-11 |
Упродовж року |
Психолог школи Кулик Т.А. Соціальний педагог Бикова А.В. |
22 |
Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу |
Усі категорії учасників освітнього процесу |
Упродовж року |
Психолог школи Кулик Т.А. Соціальний педагог Бикова А.В. |
Робота з батьками |
||||
23 |
Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» |
3-11 |
Упродовж року |
Класні керівники |
24 |
Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини |
3-11 |
Упродовж року |
Психолог школи Кулик Т.А. Соціальний педагог Бикова А.В. |
25 |
Консультування батьків «Безпека в Інтернеті» |
Батьки учнів |
За запитом |
Психолог школи Кулик Т.А.
|
26 |
Виступ на батьківських зборах «Стоп, булінг» «Обережно, булінг» |
Батьки учнів |
Грудень |
Психолог школи Кулик Т.А.
|
27 |
Інформаційна робота через інтернет - сторінки |
Батьки учнів |
Лютий |
Соціальний педагог Бикова А.В. |
28 |
Рекомендацій для батьків на тему: «Небезпека в Інтернеті. Рекомендації для батьків на тему: «Безконфліктне спілкування» |
Батьки учнів |
Упродовж року |
Психолог школи Кулик Т.А.
|
29 |
Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції |
Батьки здобувачів освіти |
Травень |
Директор школи Новоселецький Г.Ю. |
30 |
Контроль стану попередження випадків булінгу |
Нарада при директорі |
Травень |
Директор школи Новоселецький Г.Ю |